Cookie beleid Duinrand S

De website van Duinrand S is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Google analytics Toestaan Niet toestaan

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

Vertrouwens Contact Persoon voor Duinrand S

21 maart 2023 14:15


Hierbij stel ik mijzelf, Angelina Turfboer, voor als Vertrouwens Contact Persoon (VCP) voor de vereniging Duinrand-S.

Hierbij stel ik mijzelf, Angelina Turfboer, voor als Vertrouwens Contact Persoon (VCP) voor de vereniging Duinrand-S. 
Ik woon sinds 1990 in Schoorl. Sport is voor mij belangrijk , evenals het op een prettige manier omgaan met elkaar.
Je kunt vertrouwelijk met me praten als er jou wat dwarszit binnen de vereniging. Het kan gaan over pesten, intimidatie, discriminatie, agressie, seksueel ongewenst gedrag of een niet-pluis gevoel in welke vorm dan ook.
Schroom niet om contact op te nemen. Ik luister en denk met je mee over wat je kan doen in die situatie en om stappen te zetten naar een oplossing. Je kan me bereiken via e-mail: [email protected] of bel 0653934661 om een afspraak te maken. 

Ook kun je anoniem bellen met:
- Luisterlijn  : 0880767000 – dag en nacht voor vertrouwelijk gesprek
- Kindertelefoon  : 08000432 – elke dag tussen 11.00 – 21.00 uur


Wat doet een Vertrouwens Contact Persoon?
De vertrouwens Contact persoon luistert naar iemands verhaal en helpt diegene zoeken naar mogelijkheden om de situatie op te lossen. Hij of zij kan iemand helpen om een klacht in te dienen bij de vereniging, sportbond of politie, maar gewoon even praten kan ook.
Een vertrouwenscontactpersoon (VCP) is binnen de sportvereniging het eerste aanspreekpunt voor iedereen die een vraag heeft over of te maken heeft met grensoverschrijdend gedrag. De VCP fungeert als eerste opvang voor leden (sporters, ouders van sporters, toeschouwers, kaderleden, vrijwilligers, bestuur) met een klacht of een vraag. Ze bieden een luisterend oor, geven raad  en verwijzen door voor geschikte hulp. Daarnaast adviseren en stimuleren ze de vereniging of bond om preventieve maatregelen te nemen.
De vertrouwenscontactpersoon zal niet zelf inhoudelijk de klachten behandelen, maar je de weg naar een goede oplossing proberen aan te geven. De vertrouwenscontactpersoon is op de hoogte van de mogelijkheden die er zijn om hulp te krijgen. Hij/zij kan je informeren over de procedures en mogelijke vervolgstappen of je doorverwijzen. In een vertrouwelijk gesprek helpen zij je bij het doen van je verhaal. Bijvoorbeeld over zaken als doping, matchfixing, seksuele intimidatie en misbruik.


Vertrouwenscontactpersoon op de vereniging
Binnen een vereniging zijn de scheidingslijnen vaak dun. Bewust of onbewust kunnen er situaties ontstaan waar leden zich ongemakkelijk bij voelen. En sommige situaties zijn nu eenmaal ook moeilijk bespreekbaar; denk hierbij aan onderwerpen als pesten, seksuele intimidatie of criminaliteit. Het kan dan prettig zijn wanneer een vereniging een vertrouwenscontactpersoon heeft. De vertrouwenscontactpersoon kan een luisterend oor zijn en helpen bij het zoeken naar een oplossing.
Delen